Verzend- en leveringsvoorwaarden

De meest accurate levertermijn staat steeds vermeld op de startpagina van de webshop.

De termijn wordt weergegeven in werkdagen (maandag tot en met vrijdag).

Heb je een item dat je graag voor een bepaalde datum wil ontvangen? Neem dan eerst contact op om de mogelijkheden te bekijken. De vooropgestelde levertermijn is indicatief en geen reden om een order te annuleren bij een laattijdige levering. Uiteraard doe ik steeds mijn best om de levertijden te hanteren en de wachttijden tot een minimum te beperken.

Omdat ik de webshop van A -Z volledig alleen run is het beantwoorden van berichten over wanneer pakketten verzonden worden als deze nog binnen de aangegeven termijn vallen een zeer tijdrovend iets. Ik spendeer deze tijd liever aan alle leuke orders dan aan het beantwoorden van deze berichten.

Verzendkosten:

Ik gebruik standaard B-POST als vervoerder van briefpost (zonder garantie). De standaard kost hiervoor is €3.5 per bestelling.

Ik gebruik standaard B-POST als vervoerder van pakketpost (zonder garantie). De standaard kost hiervoor is €6.4 per bestelling.

Ik gebruik standaard B-POST als vervoerder van pakketpost (met garantie). De standaard kost hiervoor is €7.75 per bestelling.

Disclaimer: Deze tarieven zijn behoudens gemiddeld gewicht van één item op onze webshop.

B-post loopt op regelmatige basis vertragingen op. Hier kan ik helaas niets aan doen. Wij kunnen bij langdurige problemen bij B-post pas na 10 dagen een onderzoek aanvragen. Gelukkig is in 99% van de gevallen het probleem binnen deze 10 dagen vanzelf opgelost.

Afhaling:

Afhaling is volledig gratis en mogelijk op verschillende locaties. Neem dan eerst contact op om de mogelijkheden te bekijken.

Retour:

Als je niet tevreden bent over je ontvangen producten kan je deze retour zenden (binnen de 14 dagen na verzending) met uitzondering van een aantal producten die hieronder opgesomd worden. (Voor meer details hierrond lees zeker de algemene voorwaarden goed door.)  Mocht je een klacht hebben over een ontvangen product dan hoor ik dat natuurlijk graag, wellicht dat ik dit op een andere manier kan oplossen. Je kan me het beste hiervoor een bericht sturen via Instagram of Whatsapp.

Uitzonderingen voor retour:

  • Spenen waarvan de verpakking geopend zijn
  • Speenkoorden die al in gebruik genomen zijn
  • Bijtringen, bijtfiguren of andere producten waarvan de intentie is om hierop te bijten of sabbelen, omwille van hygiënische redenen
  • ALLE gepersonaliseerde items

Graag ontvang ik binnen deze 14 dagen een bericht dat je een of meerdere artikelen retour wil sturen. Je hoeft hier geen reden bij op te geven maar ik ontvang deze feedback graag.

Zodra dit gebeurd is ontvang je van mij een bevestiging van ontvangst en het retour adres. Je hebt dan zelf nog 7 dagen om het pakket te verzenden.

Het product dient in de originele verpakking retour gezonden te worden en mag niet beschadigd of gebruikt zijn.

De kosten voor retourneren zijn voor de klant, deze zijn afhankelijk van de grote van het te retourneren pakket. Je dient je retour ALTIJD terug te sturen met een trackingcode. Verlies of  beschadigingen tijdens het vervoer zijn niet mijn verantwoordelijkheid.

Zodra je retourzending ontvangen is en deze in goede staat verkeerd wordt het aankoopbedrag terug gestort op het rekeningnummer waarmee de bestelling ook betaald is en dit binnen de 14 dagen. Mocht het product in een beschadigde, niet originele, staat bij mij aankomen zal ik het product wel aannemen maar zullen de kosten van de beschadiging in rekening gebracht worden op het te retourneren bedrag. Stuur je een gedeelte van je bestelling retour en besluit je het andere gedeelte te houden dan ontvang je alleen het verschuldigde bedrag voor het artikel retour. Retourneer je de volledige bestelling, dan zal je ook de verzendkosten van de originele bestelling retour ontvangen (enkel bij het volledig retour sturen van een bestelling).